Nieuwe reis, nieuw land, nieuw project!

Een halfjaar is al voorbij gevlogen!

31 juli 2015

Vandaag ben ik precies 6 maanden in dit prachtige land. Na 6 maanden hard werken, heb ik vandaag mijn laatste werkdag gehad. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik mijn ratjes niet meer zal zien en niet meer iedere dag een uur moet reizen. Dit was de laatste drie weken met de bus trouwens omdat een of andere klojo het een goed idee vond om mijn fiets te jatten.. Zo jammer weer, maar goed de bus duurt net zo lang. Gelukkig zal ik de meeste mensen van het werk nog wel zien na deze twee weken vakantie, dus heb ik nog nauwelijks afscheid genomen. Afgelopen woensdag hadden we een afscheidsetentje omdat het de laatste avond zou zijn dat ook de prof erbij kon zijn. Het was supergezellig en ze hebben me superlief een trui van de universiteit (die je alleen als internationale student mag dragen :P) en een sporttas van de studentensport organisatie hier gegeven. Morgen ga ik voor een weekendje naar een van de meiden van het werk hier, in Salerno zie ik Ida gelukkig nog en met Luca, zn vrouw en Elena gaan we t laatste weekend dat ik hier ben nog wat leuks doen.

Afgelopen weken heb ik natuurlijk niet stil gezeten en afgezien van werk nog het een en ander gedaan. Cassandra is hier geweest voor een weekje en het was net als 2,5 jaar geleden supergezellig. Die week hebben we niet zo heel veel gedaan aangezien zij met een rondreis door Europa bezig was voor ze weer naar Canada terug zou vliegen en dus van stad naar stad ging om daar zoveel mogelijk gezien. Voor mij was het ook een heerlijk weekje rust, hangen in m’n zwembadje en gezelligheid. Het was sowieso veel te warm om veel te doen, het werd die week makkelijk 38 graden. Wel ben ik toen zelf een dagje naar Siena geweest wat werkelijk heerlijk was. De stad was nog steeds prachtig, ik heb heerlijk door achteraf straatjes gedwaald, mooie uitzichten gezien (voordeel van een stad op een heuvel, je kan niet verdwalen) en vooral veel mensen bekeken. Een dagje zelf een stad bezoeken kan ik iedereen zeker aanraden! Eind van die week wilden we samen nog ergens heen en omdat de trein naar het strand op rottijden reed (daar snap ik nog steeds niks van, 8 uur s ochtends of om 12 uur pas…), werd het Milaan. Afgezien van de duomo daar, die wel heel erg indrukwekkend is, is er verder niet zoveel te zien, dus hebben we een beetje rondgelopen voor we de trein weer terug namen.

Afgelopen week heb ik nog een dagje in m’n eentje rond geslenterd, namelijk in Firenze! Ja alweer, ik krijg er geen genoeg van. Dit keer heb ik de Boboli tuinen bezocht (geen grasveld was meer groen :P) en ben ik ein-de-lijk naar het Uffizi gegaan! Echt zeker de moeite waard! Afgezien van het feit dat het gebouw supermooi is, zijn zeker de werken van Botticelli supergaaf. Mocht je ooit gaan, wel reserveren! Dat werd mij aangeraden en het scheelt zoveel tijd. Verder heb ik weer een heerlijk dagje gehad daar.

Met de afdeling zijn we uiteindelijk niet naar het strand gegaan, maar een heel gaaf zwembad in de buurt. Supergezellig, en we hebben super mazzel met het weer gehad aangezien op de terugreis de bomen op de weg lagen door de storm. Als t hier slecht weer is, is t ook gelijk erg…

Omdat het studiejaar echt al afgelopen is, is iedereen van Erasmus nu weg. De laatste weken hebben we nog regelmatig met elkaar afgesproken en verschillende afscheidsavondjes gehad. Ik ben benieuwd wie ik wanneer weer ga zien. Er gaan al verschillende plannen rond van oktober in Kroatië, skiën in Oostenrijk tot Oud & Nieuw in Bordeaux. We gaan wel zien wat er daadwerkelijk van gaat komen maar het zou zeker leuk zijn om deze mensen weer te zien!

Maar goed, nu eerst twee weken vakantie (nog 5 nachtjes tot ik Jacky en Martine weer zie!) en over drie weken ben ik weer terug!

xxx

Reacties

Reacties

Martha

Anouk.... fijne vakantie
Dit leerproject nemen ze je niet meer af.
Geweldig al deze ervaringen!!!
Geniet en tot kijk :)

Oma

Hoi Anouk nu het er bijna op zit in Parma,en van veel mensen afscheid zal moeten nemen, dat zal niet mee vallen, ik heb het idee dat dit moeilijker zal zijn als Zweden. omdat jou hart toch in Italië ligt.Maar je kan terug kijken op een mooie tijd.Nu heb je nog vakantie leuke uitstapjes met je vriendinnen. het zal best goed komen.En in Groningen zullen het weer leuk vinden dat je weer zal zijn. nog veel plezier ,veel liefs Opa & Oma XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!