Nieuwe reis, nieuw land, nieuw project!

Wat een hitte...

3 juli 2015

Ciao ragazzi!

Ik weet niet meer wanneer ik het schreef, maar ik ga er nu op terugkomen. Mag ik alsjeblieft een flinke regenbui met een temperatuursvermindering? De hitte die nu over heel Europa hangt, is hier nauwelijks te doen. Het is op dit moment nog geen 12 uur en het is boven de 30 graden met een gevoelstemperatuur van 38. Daar de vochtigheid bij opgeteld die zeker met die van Nederland vergeleken kan worden en het ontbreken van ieder zuchtje wind en je zweet zodra je maar een stap zet. Ze noemen het hier de Afrikaanse hittegolf en die blijven meestal een week tot 10 dagen hangen. Ik heb nog even dus… Maar goed ik heb wel een opblaaszwembad voor op m’n balkon gekocht, dus verkoeling is dichtbij! Daarnaast ben ik heel blij met airco overal, alhoewel slapen wel heel lastig is aangezien ik geen airco of ventilator in mijn slaapkamer heb, dus ik hoop dat ik daar enigszins gewend aan kan raken en anders slaap ik wel op het balkon.

In de afgelopen maand heb ik uiteraard nog het een en ander gedaan. Eerst het weekendje Firenze wat super gezellig was, en wat blijft die stad toch prachtig. We hadden het geluk dat we er de eerste zondag van de maand waren en dus alle musea gratis waren. Zo hebben we in een dag het palazzo beklommen, David van Michelangelo gezien en zijn we paleistuinen in geweest (helaas niet de Boboli tuinen want dat konden onze voeten niet meer aan). We hebben ons prima vermaakt die twee dagen en het was jammer dat we zaterdagavond alweer terug moesten. Het enige wat ik daar nog echt wil doen is naar het Uffizi, dus over drie weken ga ik nog een dagje zelf zodat ik de hele dag in het museum rond kan zwerven en nog wat van de stad mee kan pakken.

Verder heb ik al van een aantal mensen afscheid moeten nemen omdat die weer naar huis zijn gegaan aangezien het studiejaar op z’n eind loopt. Zaterdag hou ik nog een poolparty om een aantal van de mensen die volgende week vertrekken, nog even te zien.

Gisteravond ben ik naar Cremona geweest om met Luca en Rhiannon naar Giovedi d’estate te gaan. Dit is een soort festival door de hele stad waarbij er marktjes zijn, muziek en verschillende andere optredens. Ook dit was erg gezellig met aperitivo en mojito maar het is dan zo jammer dat het op en donderdag is en iedereen dus de volgende dag gewoon aan het werk moet. Vandaag zijn we dan ook niet zo productief als normaal. Al moet ik wel zeggen dat dat samenhangt met de temperatuur en heeft niemand haast als het zo warm is.

Verder komt volgende week een Canadees vriendinnetje uit Zweden hiernaartoe waar ik erg naar uit kijk en ga ik een dagje naar Siena met al m’n vrienden (heerlijk in m’n eentje door de stad slenteren!). Ook gaan we de laatste week van juli met de afdeling naar het strand. We moeten het nog plannen maar het gaat zeker gebeuren.

En dan is het alweer augustus, heb ik vakantie en kom ik al bijna weer naar huis (de resterende twee maanden voelen heel kort)! De eerste week van augustus komen Jacky en Martine (jeej!), zodra zij weg gaan, ga ik naar Salerno om bij Ida (mijn collega) een paar dagen aan zee vakantie te vieren, en na terugkomst heb ik nog maar een week om bij de laatste restaurants te eten, afscheid van iedereen te nemen en in te pakken. Wow! Het gaat met allemaal veel te snel. Maar eerst nog 7 weken genieten van alles hier voordat het zover is!

xxx

Reacties

Reacties

Martha

Hey Anouk.
Mooi te lezen dat je zoveel ziet daar in Italië.
wat betreft het weer idem dito hier op dit moment.
Zweten zweten en nog eens zweten.
succes met de studie ennnn....De ontdekking van het mooie land.
Groetjes!!!!@

Oma

Het was leuk, om weer bij te kletsen op de Skype.jij op je grote warme balkon,waar je badje op je lag te wachten,je reisverhaal heb ik inmiddels ook gelezen,ik stuur het weer door naar opa.geniet er nog maar goed van ,regen komt er ook van zelf en dat verveeld ook, geniet maar van de tijd in Parma.Veel liefs Opa & Oma XXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!