Nieuwe reis, nieuw land, nieuw project!

Parlo Italiano!

3 maart 2015

Vorige week maandag was het dan eindelijk zover, mijn eerste Italiaanse les! Dit was wel op A2 niveau, dus het allerlaagste en nadat we waren begonnen met de uitgangen van de werkwoorden en het opnoemen van het alfabet, was ik er al snel over uit dat ik best een niveau hoger kan. Helemaal nadat de docente zo erg aan het articuleren was, dat het bijna weer lastig werd om haar te verstaan. De dag erna dus maar naar de B1 les gegaan, dit was gelijk een stuk lastiger maar qua begrip en lezen zit ik wel op dat niveau. Spreken is nog even een ander verhaal, dat moet ik echt meer gaan oefenen maar ik leer steeds meer mensen kennen dus dat moet wel goed komen. Vanaf nu dus iedere dinsdag en donderdag anderhalf uur italiaans en verder zoveel mogelijk in het italiaans doen buiten m’n onderzoek.

Met m’n onderzoek gaat het erg goed. Vorige week woensdag mocht ik zelf op de dieren opereren en dat ging goed! Het blijft wel eng hoor, maar volgens Luca kan ik het over een paar keer prima helemaal doen, dat kan hij mooi thuis blijven :P Deze week beginnen we met de echte experimenten! Dus vanaf nu gaat het een stuk drukker worden overdag.

Daarnaast hadden we afgelopen weekend de welkom dagen voor alle Erasmus studenten. Dit begon vrijdag met een inleidend praatje in het Italiaans waarvan niemand het erg vond dat het niet vertaald werd (we zijn zo blij dat jullie er zijn, jullie zijn de toekomst… bla, bla, bla.). Daarna begon het leuke deel, de kroegentocht! Na kennisgemaakt te hebben met een aantal Fransen en Britten, zochten we drie kroegen op. Omdat we vrij vroeg al begonnen, en geen fatsoenlijke maaltijd hadden gekregen, was iedereen er rond half 1 wel klaar mee en gingen we naar huis na een gezellige avond. Zaterdagavond stond er weer een stapavondje op het programma, eerst in een van de kroegen waar we de vorige avond ook waren, waarna we de bus namen naar een club net buiten de stad. Of nouja club, een aangeklede loods tussen de akkers. Wederom was het een erg gezellige avond, met dezelfde mensen als de avond ervoor. Ook ben ik erachter gekomen dat mijn Italiaans een stuk beter wordt na een paar drankjes… Veel te laat (of eigenlijk weer vroeg) met de bus naar de stad om snel mijn bed in te duiken. Zondag heb ik verder niet zoveel gedaan behalve uitslapen. Het was wel echt prachtig weer dus ‘s middags met de ramen open in m’n kamer in het zonnetje gezeten, heerlijk!

Je merkt aan steeds meer dingen dat de lente er echt aankomt (afgezien van mijn hooikoorts, die hier godzijdank wel een stuk minder is dan thuis), het gaat richting de 15 graden en de komende dagen zijn er nauwelijks wolken te bekennen! De zomerjas is bij mij al uit de kast :)

Vorige week met trainen maar even rust gehouden aangezien mijn kuit echt overbelast was, maar deze week ga ik weer vol voor. Gisteren eerste training weer gehad, alhoewel de krachttraining die op het programma stond toch wel even teveel van het goede was, daarom dus maar een alternatieve training gedaan. Gelukkig was de baan voor het eerst sinds ik hier ben compleet sneeuwvrij!

Alweer een maand hier, de tijd gaat zo snel.. Deze week verder Italiaans, trainen, onderzoek en misschien dit weekend nog wat leuke dingen doen, maar dat zien we dan wel weer!

Bacio!

Reacties

Reacties

Oma

Hoi Anouk je verhaal te lezen,heb je het goed naar je zin,straks kunnen we je niet meer verstaan,wel fijn dat je de taal makkelijk leert.Dat het onderzoek goed gaat is ook een plus punt voor je. Dat de kroegentocht je zou bevallen daar hoeven we ons geen zorgen ,over te maken ,dat is ons wel bekend.maar het fijner te horen dat je al zoveel vrienden heb inmiddels ,als dat je zit te kniezen op je kamer.Maar daar waren we niet bang voor! verder heel veel liefs van ons.XX P.S. Wanneer gaan we SKYPE ???

Mmmma

Ciao Ciliegina,
Eindelijk in staat om jouw wilde avonturen te lezen... leuk.
Ik gooi er ook alvast wat italiaans in: mi manchi!! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!