Nieuwe reis, nieuw land, nieuw project!

Week drie

20 februari 2015

Bijna drie weken alweer, de tijd gaat snel zo! Afgelopen week zijn m’n ratjes geopereerd, dit keer niet door mij, maar volgende keer mag ik het wel proberen! Ik weet dat de meeste van jullie dit absoluut verschrikkelijk vinden, maar ik vind het leuk en kijk er naar uit. Gisteren ben ik met Luca en Andrea naar het privé lab geweest wat ze aan het opzetten zijn. Na een heerlijk kopje koffie en een of ander chocolade pistache hapje (goddelijk) hebben we het net gearriveerde ECG apparaatje uitgeprobeerd. En je raadt het nooit, maar met m’n hart is alles goed, jeej! Oke dat was te verwachten, maar toch blijft het superleuk om te doen. Hopelijk mag ik vaker mee en meer dingen doen.

De trainingen heb ik even wat teruggeschroefd, na begin deze week helemaal kapot te zijn gegaan. Dinsdag had ik dus wederom training waar we een lang programma moesten lopen, wat toch wel erg veel was met de training van maandag in de benen. Morgen maar een rondje door de stad lopen en dan vanaf volgende week hopelijk een regelmatiger (en verdraagbaarder) ritme met trainen krijgen aangezien ik dan ook twee avonden per week Italiaans ga volgen. Gisteren heb ik drie praatjes van PhD studenten bijgewoond, volledig in het Italiaans en ik begreep alles! Al moet ik zeggen dat in Nederland het niveau van PhD’s wel wat hoger ligt dan hier.

Verder is er een ding wat blijkbaar universeel en onoverkomelijk is: vriendjes worden met de fietsenmaker! Ik kwam erachter dat mijn achterband op klappen stond, dus heb ik de vriendelijke man verblijd met een bezoekje. Een dag later was m’n fiets gerepareerd en het kost me geen cent (en nee ik betaal niet in natura, papa). Echt, of ik nou in Groningen, Lund of Parma ben, dit is overal hetzelfde… Daarna ben ik door de stad naar huis gelopen, aangezien ik die avond geen fiets had, en de stad is prachtig bij zonsondergang. Verder zijn de winkels iedere dag tot 8 uur open, groot voordeel!

Als laatste ga ik morgen dan toch echt eindelijk het Parmezaanse (ham en kaas! Ohnee wacht..) nachtleven ontdekken. Amelia neemt me mee naar een bar met een aantal van haar vrienden voor het happy hour. Ik heb er zin in!

Bacio!

23 februari 2015

Mijn eerste stapavondje in Parma zit erop! Afgelopen zaterdag heb ik eerst door het park een rondje hardgelopen. Dit werd een vrij klein rondje aangezien ik erachter kwam dat mijn kuiten toch iets meer overbelast zijn dan ik gedacht had. Dat wordt deze week dus even wat rustiger aan doen, wat niet heel moeilijk zal zijn aangezien er van alles op het programma staat! Zaterdagmiddag ben ik ondanks de regen het stadscentrum in gedoken. Naast wat nieuwe kleren gescoord te hebben, bleek er een chocoladefestival te zijn. Je raadt het al, ik was in de hemel beland. Truffels met allerlei chocolademixen, allerlei bonbons en heuse chocolade standbeelden waren alom vertegenwoordigd. En die geur, heeeeeerlijk! Maar ik heb me ingehouden en niets gekocht (soms is het maar goed om geen contant geld op zak te hebben). ’s Avonds was het dan eindelijk zover, op stap met Amelia en haar vriendin Benedetta! We zijn naar een cocktailbar geweest waar er zoveel fruit op de cocktails werd gedaan dat je vitaminetekort gelijk weer aangevuld kon worden, heerlijk! Omdat zowel Amelia als Benedetta een tentamen hebben dinsdag, zijn we redelijk vroeg weer naar huis gegaan maar al met al was het erg gezellig!

Zondag heb ik vrij weinig gedaan, afgezien van wat schoonmaken en mijn Italiaans oefenen. Straks heb ik mijn eerste les! Ik ben benieuwd wat voor mensen er verder in de groep zitten, hopelijk zitten er leuke mensen bij met wie ik eind deze week naar Welcome Days van ESN kan. Vrijdagavond worden alle Erasmus studenten verwelkomd, gevolgd door een kroegentocht, en zaterdag is er wederom een stapavond. Vandaar dat het ook wel uitkomt dat ik even wat minder moet trainen deze week.

Verder ben ik blijkbaar (zo is mij verteld) naar zo ongeveer de armste stad van Noord-Italië verhuisd. Afgezien van het feit dat de voetbalclub zo goed als failliet is, merk ik hier aan kleine dingen dat we in Nederland toch een stuk minder naar geld omkijken. Afgezien van het verschrikkelijke wegdek en de vele leegstand, blijven hier ’s avonds vele straatlantaarns uit, dus ook op de baan helaas.. Hopelijk blijft het snel langer licht want ik vrees dat ik anders binnenkort toch tegen iemand op sprint. Verder kunnen ze blijkbaar op de afdeling sinds november al geen voorraden maar inslaan.. De ratjes moeten dus niet teveel gaan eten, anders hebben we een probleem! Verder mag ik woensdag waarschijnlijk voor het eerst opereren en beginnen volgende week de experimenten al! De tijd gaat snel hier, ik ben hier al meer dan drie weken en het bevalt me steeds meer. Deze week wordt het ook nog eens supermooi weer en als het ‘s ochtends niet meer te koud is, kan ik al snel over op mijn zomerjas!

Daarnaast heb ik mijn voetbalmaatje gevonden hier. Luca is voor Inter en voetbalt zelf ook, maar het leukste is; als PSV doorgaat in de Europa League en tegen Inter of Fiorentina moet, kunnen we er misschien wel heen! Duimen dus dat we winnen aankomende donderdag J

Ciao ragazze e ragazzi!

Reacties

Reacties

Opa Willems

Goede middag Anouk fijn dat je het naar je zin hebt ik lees wel dat je met veel dingen tegelijk bezig bent.
maar blijven die ratten nog wel leven of maken jullie er later soep van je moet dat tenslotte ook een keer uitproberen.
Heb je nog wel tijd voor het nachtleven met al het leren wat je moet doen en de sport.
Als ik die verhalen van jou lees dan denk ik hel wel.
Straks komt de zomer er weer aan dan kun je nog meer genieten van de terrasjes daar in Parma!
Jammer dat je straks niet naar het kampioensfeest kunt van PSV nog een paar punten dan is het zover!
Met mij gaat het prima ik zit op beter weer te wachten kan ik weer gaan fietsen want het weer is hier nat en koud.
Ik wens je verder nog een goede studietijd toe.
veel liefs en groetjes van Opa.

Oma

Hoi Anouk,weer een mooi verhaal ,het is te hopen dat we je straks nog kunnen verstaan,het is leuk hoe je over je onderzoek praat,met veel belangstelling omdat je dat het leukste vindt om te doen,en opstap gaan is ook niet vervelend,en nieuwe vrienden maken,Opa & ik wensen je nog een fijne tijd in Parma. XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!