Nieuwe reis, nieuw land, nieuw project!

Bezoek!

Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb en er is in de tussentijd weer genoeg gebeurd!

Ondertussen heb ik bijna al mijn examens voor deze periode gehad, ik heb alleen aankomende woensdag nog een deadline voor een project, maar dat is ook al bijna af en dan is het feesten geblazen! Mijn andere tentamens heb ik beide met 92% en 93% gehaald, kortom het is niet heel erg moeilijk hier. Vorige week had ik mijn mondeling examen voor Zweeds, wat ik gehaald heb, en afgelopen zaterdag had ik mijn schriftelijk examen, waar ik als het goed is vandaag de uitslag voor krijg, zodat ik weet of ik door mag met level 2 (duimen!).

Een paar weken terug heb ik een feestje voor mijn klas georganiseerd, dit was erg geslaagd. Stel je voor, een stel gekke biologen bij elkaar, goede muziek en alcohol! Blijkbaar hadden een aantal mensen uit mijn klas de volgende dag verplicht college voor een ander vak, en op de een of andere manier was iedereen ziek.. Ik snap er niks van.

Op vrijdagavond heb ik nu meestal een wat rustigere avond (schrik niet, ik ga nog rustig bijna iedere woensdag en zaterdag op stap), de laatste paar keer was het gezellig film kijken met een paar meiden, aangezien ik de laatste tijd heel moe ben en deze week ook echt gestresst... Drie weken geleden ben ik wel uit geweest met een klasgenoot en een vriend naar de ‘kak' nation om het maar even netjes te zeggen. Het begon als een hele saaie avond, maar zodra er steeds meer mensen met foute colbertjes en truien over de schouders gedrapeerd binnen kwamen, begonnen wij weer (uit) te lachen waardoor het uiteindelijk toch nog een zeer geslaagde avond was. Twee weken terug op vrijdag had ik een housewarmingpart van dezelfde klasgenoot, heel erg gezellig (bleek dat ik er meer mensen kende dan ik dacht), maar dat was voor mij de eerste keer dat ik eerder naar huis ben gegaan bij een feestje (ik ben trots op mezelf, m'n bed riep me). Ook moest ik bijslapen want de volgende avond stond een verjaardagsfeestje op het programma van het andere grootste feestbeest van de mentorgroep, en ja, die naam heeft ie weer waargemaakt. Ook weer een zeer geslaagd feestje, mijn huisgenoot had zijn eigen drankje gemaakt en die heeft dus de hele avond met zijn eigen pitcher rondgelopen, geen gezicht!

En toen was het eindelijk zover, die maandag kwamen papa, mama en de jongens op bezoek! Het was heel leuk om ze weer een paar dagen te zien, alhoewel ik er achter ben gekomen dat Lund en omgeving toch best wel saai is als je geen student bent. Ondanks dat hebben we een dagje Malmö verkent, heel mooi in de zomer alleen nu was er werkelijk niemand te bekennen. De tweede dag hebben we door Lund rondgeslenterd. Helaas moesten ze donderdag alweer naar huis en moest ik weer het veld in voor onderzoek (wat ik niet echt kon waarderen...). Oh trouwens, nog heel erg bedankt voor de pepernoten, chocoladeletters en stroopwafels. Mijn huisgenoten kunnen de pepernoten wel waarderen!

Verder heb ik dit weekend vrij weinig gedaan omdat, zoals ik eerder zei, ik redelijk in de stress zit om vanalles en nog wat. Gelukkig is dit na woensdag over en dat wordt gelijk goed gevierd met een Halloween sittning. Hier kijk ik echt heel erg naar uit omdat we met een hele groep gaan, wat huisgenoten en vrienden en dan feesten tot we niet meer kunnen! Aankomende maandag begin ik gelijk met mijn nieuwe vak, dus ik ben benieuwd wat dat wordt, al verwacht ik niet echt dat het moeilijk gaat worden.

Tot snel! xxxx

Reacties

Reacties

Oma Geurts

Lieve Anouk.
Het was weer een mooi verhaal,Opa& ik kijken steeds uit naar alles wat je mee maakt,en hoe dat je alles zo beleefd een hele ervaring,hier gebeurt niet zo veel,maar wij zijn ook geen studenten daarom geniet er maar goed van.Heel veel liefs Opa& Oma xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!