Nieuwe reis, nieuw land, nieuw project!

Excursie

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst geschreven heb. Het is nog steeds heel leuk hier alleen nu begint het meer serieuze gedeelte van de studie. Aanstaande maandag heb ik mijn eerste tentamen. Gelukkig gaat het over statistiek en dat hebben we de afgelopen weken alleen maar gedaan en dat heb ik nu onder de knie. Dat tentamen wordt een eitje dus! Vanaf volgende week moet ik met een groot project bezig gaan waar ik niet echt naar uit kijk, maar wat ook wel goed gaat komen.

Hier is het verkoudheid/griepseizoen aangekomen. Niks anders dan gesnotter en zieke mensen om je heen. Helaas heeft het mij ook te pakken gehad en ik ben dan zo slim om met mijn eigenwijze hoofd gewoon door te blijven rennen. Dit resulteerde in het naar huis gestuurd worden van een pre-party door vriendinnen die zeiden dat ik maar beter in m'n bed kon gaan liggen aangezien ik zo ook niks waard was... Daarna heb ik drie dagen ongeveer 15 uur per dag geslapen waardoor ik er weer redelijk boven op kwam (misschien speelde vermoeidheid ook wel een kleine rol). Een verkoudheid krijgt mij niet klein dus ik ben daarna gewoon vrolijk weer op stap gegaan met een stel vrienden wat weer resulteerde in een gezellige avond.

Vorige week ben ik van maandag tot vrijdag op excursie geweest met mijn klas. We zijn naar de oostkust van Skåne geweest waar we een dag in een bos, een dag aan een meer en twee dagen op het strand onderzoek hebben gedaan. Het onderzoeks-gedeelte was niet zo leuk, maar het was wel heel leuk om iedereen beter te leren kennen en om mijn Zweeds wat meer te kunnen oefenen. De dagen aan zee waren heerlijk en ik kon het gewoon niet laten om erin te gaan. Wel alleen met mijn voeten want het water was met 10 graden zo koud dat het pijn deed aan je voeten als je er te lang in bleef. Volgende week gaan we met de hele klas feesten en ik ben tot partyplanner benoemd! Ik moet toch wat nu ik geen commissie heb, anders wordt het ook zo saai.

Afgelopen zaterdag hebben we met de gang een tour de chambre gehouden. Hierbij waren we in groepjes van drie opgedeeld en ieder groepje moest een thema bedenken met bijpassende kleding, een drankje en iets van een spel. Ons thema was prinsessen, ik heb dus de hele avond in een jurk gelopen, die eigenlijk te klein was en ik dus nauwelijks adem kon halen (ik weet nu hoe een korset voelt!), maar het was een onvergetelijke avond! We hebben zelfs een van onze mannelijke huisgenoten in een mooi rokje met bijpassend roze shirt gekregen (met bijpassende make-up). Kortom, een hele gezellige avond en zeker voor herhaling vatbaar.

Deze week is een beetje hetzelfde als de andere weken. Studeren, feesten en hardlopen. Ik heb hierin ook eindelijk mijn ritme gevonden zodat ik niet helemaal zonder conditie terugkom, al zal er niet heel veel meer van over zijn. Volgende week maar even inschrijven voor de sportschool zodat ik weer wat meer kan gaan sporten. Alhoewel de heuvels hier wel meehelpen, ik ben iedere ochtend buiten adem als ik bij college aankom omdat ik die verrekte bult op moet fietsen.

Vorige week heb ik mijn weekendje naar Stockholm geboekt met twee vriendinnen. Eind november gaan we pas, maar ik heb er nu al zin in! Over drie weken komen papa en mama langs, ook daar heb ik al zin in! Ik moet nog wel even bedenken wat we die dagen gaan doen maar dat gaat ook wel goedkomen.

Tot de volgende keer weer!

Xxx Anouk

Reacties

Reacties

Oma em Opa Willems

Hallo Anouk hier een berichtje uit Dieren je bent alweer anderhalve maand daar in Lund dat gaat wel snel allemaal.
dus na al dat feesten van jou komt nu het echte studeren aan de beurt.
Opa heeft voor mij alles uitgeprint anders kan ik het niet lezen ik krijg hoofdpijn achter de loptop.
anouk heb je al gehoord dat Oma met een been tussen de trein en het perron is gevallen!
het viel gelukkig nog mee wel veel blauwe plekken en de trein tien minuten vertraging maar we konden nog wel verder reizen.
wij gaan negentien Oktober weer reizen dan gaan we naar Holiday on Ice in de jaarbeurs.
Anouk we wensen je nog een fijne studie tijd en nog veel uitjes daar. nu het kan moet je er ook maar van profiteren
groetjes.Oma & Opa.

Mama

We hebben net geboekt. ? We komen van maandag tot en met donderdag. ???? Het is een b&b buiten de stad, ziet er wel mooi uit. XXXX

Mama

Stom, ik was vergeten dat de smilies het hier niet doen... XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!