Nieuwe reis, nieuw land, nieuw project!

Het Lundse studentenleven

Er zijn alweer twee weken voorbij gegaan, ongelofelijk hoe snel de tijd gaat! Ik ben erg druk geweest afgelopen dagen. Langzaamaan wordt de studie steeds drukker. Ik moet verschillende projecten maken, opdrachten uitvoeren en artikelen lezen. Het is nog steeds heel ecologisch wat niet heel interessant is, maar gelukkig zijn de mensen waar ik mee omga op de studie wel heel aardig dus dat maakt het een stuk leuker. Over twee weken gaan we op een field trip, waarschijnlijk vogels tellen in de middle of nowhere, maar ik denk dat dat wel heel gezellig gaat worden.

Met mijn Zweeds gaat het ook steeds beter, ik heb twee keer per week 2,5 uur les. Het praten is nog steeds niet meer dan de standaard woorden en de simpele zinnetjes maar het verstaan gaat al wel erg goed. Over het algemeen kan ik de strekking van verhalen begrijpen en ook het lezen gaat al erg goed. De cursus die ik nu volg duurt tot eind oktober en ik denk dat ik daarna doorga met niveau 2 aangezien ik echt graag Zweeds wil leren! Maar goed ik ben er nog geen maand en als ik zo bij blijf leren, gaat dat wel goed komen.

De afgelopen tijd heb ik ook steeds zo'n drie keer per week met mijn mentorgroep afgesproken. De laatste twee woensdagen zijn we bij Kapil (een van m'n mentors) geweest en daarna doorgegaan naar een nation om daar een feestje te bouwen. Vorige week vrijdag hebben we het weekend ingeluid in de pub met een biertje, dit begint langzaamaan een traditie binnen onze groep te worden. Het is heel gezellig, biertje, tortilla's of nacho's en vooral heel veel kletsen.

Afgelopen zondag wilden we met een aantal meiden naar Malmö om de stad te bekijken, alleen dat plan was een beetje in het water gevallen omdat het feestje de avond ervoor iets te goed geslaagd was. We hadden een BBQ omdat het een van de laatste mooie dagen zou zijn en daarna zijn we uiteraard weer naar een nation gegaan. Het bureau van Jonatan (andere mentor) heeft die avond niet overleeft, aangezien hij erop ging zitten en de poten aan één kant het begaven waardoor alles ineens op de grond lag (inclusief hijzelf, hilarisch!). Kortom, geslaagd feestje!

Afgelopen vrijdag was het een Novisch middag/avond. Novisch is voor de nieuwe leden van een nation. We hadden een spelletjes middag (sommige waren heel leuk, ik denk dat ik die in Feestcie nog wel kan gebruiken), daarna een minisittning, waar we dus net als met de Crayfishparty heel veel hebben gezongen en heel veel lol hebben gehad. Na het eten gingen we met ons mentorgroepje van de nation naar de club. Aangezien we met het groepje hadden besloten om als neon te gaan, heb ik de hele avond neon verf om mijn gezicht rondgelopen. Ik ben blij dat ik zo slim was om het er wel voor het slapen af te halen en niet met die troep op m'n gezicht wakker te worden.

Gisteren (zaterdag) zou er een Beer Run georganiseerd worden. Het idee was dat er 5 rondjes door het stadspark gelopen moesten worden, dit was ongeveer 5km, en dat je, voordat je over de finish mocht komen, als man zijnde 8 biertjes op moest hebben en als vrouw zijnde 5. Met een aantal mensen hadden we besloten hieraan mee te doen, klinkt geweldig toch? Ik was heel verbaasd dat ze zoiets konden organiseren aangezien ze een heel streng alcoholbeleid hebben hier. Ik was daarom ook minder verbaasd toen er bericht kwam dat het niet door kon gaan omdat er geen overeenkomst met de politie kon komen. Heel jammer, maar helaas... 's Avonds hadden we ook weer een mooi feestje om er toch nog een leuke dag van te maken.

Vandaag hebben we met de mentorgroep tegen een andere groep Brännboll gespeeld. Dit is een Zweeds spel dat heel erg op slagbal lijkt zoals je het op de middelbare speelt. Het was redelijk mooi weer vandaag dus daar hadden we wel geluk mee! Het nadeel was dat het feestje van gisteravond redelijk laat was geworden (in mijn geval, heel erg vroeg) en dat daarom niet iedereen even wakker was, maar dat maakte het spel eigenlijk alleen maar leuker.

Ik ben helaas alleen nog maar in Lund geweest afgelopen weken. Ik wil langzaamaan ook wat weekendjes weg gaan plannen. Voor Malmö en Kopenhagen hoeft dit niet omdat ik daar binnen het uur ben, maar ik wil ook heel graag nog naar Stockholm en dat kan je beter vroeg boeken omdat het anders niet te betalen is. Als er mensen zijn die graag langs willen/kunnen/gaan komen, laat dit even weten dan kunnen we wat plannen! Verder ga ik me aankomende dagen even gedeisd houden en proberen bij te slapen, want dat is echt hard nodig!

Liefs, Anouk

Reacties

Reacties

Oma Geurts

Weer een mooi verhaal,en dan met zo'n druk programma en je zweedse les maak je wel lange dagen,en omdat je over deze reismee brief ook nog eens een paar uur mee bezig ben.En dan zijn er nog mensen die met je skype onder andere ik wat wel heel leuk is ,heb je wel heel druk. tot ziens en heel veel liefs ook van Opa xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!