Nieuwe reis, nieuw land, nieuw project!

Pasqua

8 april 2015

En toen was het paasweekend alweer voorbij, helaas… Ik heb werkelijk een super weekend gehad. Zoals gezegd ben ik bij Luca en Rhiannon geweest. Vrijdagochtend ben ik met m’n rolkoffertje in de bus richting de campus gestapt, als een van de weinige aangezien het goede vrijdag was. Omdat zowel Luca als ik toe waren aan weekend, zijn we zodra we klaar waren met onze experimenten in de auto gestapt richting Castelverde waar hij woont. Dit is een prachtig klein dorpje ten noorden van Cremona. Omdat we vroeg weg waren gegaan, zijn we eind van de middag met z’n drieën naar Cremona gegaan. Na een bezoekje aan de prachtige kerk met de hoogste bakstenen klokkentoren van Europa (waar ik nog een keer naar boven wil), was het tijd voor een aperitivo bij hun favoriete bar. De spritz smaakte zeker niet verkeerd hier! Omdat Luca die avond training had, had ik ‘girl time’ met Rhiannon wat heel erg gezellig was en eindigde met het kijken van Bridget Jones Diary.

Zoals eerder gemeld zou het weer dit weekend niet heel mooi worden, dus na ’s ochtends de weersvoorspellingen gecontroleerd te hebben, zijn we richting het Gardameer gereden. Eerst hebben we Saló bezocht, en het eerste wat me opviel: Duitser, werkelijk ov-er-al Duitsers. Of zoals Rhiannon zei: “iedere vierde auto is Italiaans!” Afgezien daarvan was het een heerlijke ochtend, met af en toe zon, prachtig uitzicht, aperitivo, lunch (de enige alcoholvrije maaltijd van het weekend zo ongeveer), en een wandeling langs het water. Hierna wilde Luca naar een dorpje op de bergen vanwaar je een prachtig uitzicht scheen te hebben. Op de een of andere reden is het ons niet gelukt om het goede dorpje te vinden, waarschijnlijk omdat het te klein was of omdat het uitzicht toch niet zo mooi bleek te zijn en we er dwars doorheen zijn gereden. De weg ernaartoe en weer naar beneden daarentegen was fantastisch. Ik ben er achter gekomen dat ik het toch wel jammer vind dat ik niet in de bergen woon, maar zo’n bergweggetje maakt veel goed (een prachtig stuk door een kloof waarna je ineens weer bij het water bent). Omdat we na deze (lichte) teleurstelling een stuk noordelijker aan het meer waren, hebben we ook nog Limone sul Garda bezocht. Mama zou het hier fantastisch vinden, overal limoncello! Wederom is dit een prachtig klein stadje, waar we nog een kopje koffie hebben gedronken om vervolgens terug te gaan naar huis. Nadat Rhiannon een heerlijke risotto had gemaakt en we wat series hadden gekeken, doken we vroeg in bed aangezien we alle drie volkomen gebroken waren.

Zondag was het Pasen en gingen zij eerst naar de kerk (waarbij ik lekker in mijn bed bleef liggen en naar huis kon skypen), waarna we lunch hadden bij La Mama (Luca woont boven z’n ouders, t blijft een Italiaan natuurlijk!). Deze lunch was werkelijk heerlijk en ik heb aan m’n Italiaans kunnen werken aangezien z’n moeder en broer geen woord Engels spreken (wat redelijk goed ging!). ’s Middags zijn we naar de Apennijnen gereden in de buurt van Piacenza waar we twee kastelen hebben bezocht. Helaas was het die dag een stuk minder weer, vooral kouder en meer wind waardoor we redelijk snel weer terug zijn gegaan naar Cremona voor aperitivo wat uiteindelijk heel lang avondeten werd aangezien het begon te regenen en niemand zin had om nog te koken.

Maandag had Luca ’s middags een wedstrijd (hij keept bij het plaatselijke voetbalteam). Hierdoor ben ik ’s ochtends met Rhiannon een rondje gaan fietsen waarna we weer lunch hadden bij de ouders van Luca. ’s Middags na wat kaartspelletjes in de zon, zijn we naar het voetbalveld gelopen voor een zeer frustrerende voetbalwedstrijd. Ze hebben wel gewonnen gelukkig! Na een drankje met het team, hebben we pizza gegeten bij de plaatselijke pizzatent Pazza di Pizza (wat gek voor pizza betekent). Mega pizza’s en super lekker! Helaas was dit alweer het einde van het weekend, waar ik zowel Luca als Rhiannon heel erg dankbaar voor ben, en dinsdagochtend reden we terug naar Parma om weer aan het werk te gaan. Al met al een prachtig Paasweekend en ik vermoed dat dit niet de enige keer zal zijn dat ik in Castelverde te vinden ben!

xx

Reacties

Reacties

martha

Super Anouk, zo te lezen hoe het met je gaat.
Genoeg te ontdekken qua studie en omgeving.
veel succes verder met de studie en geniet van Italië!
Groetjes!

Hagma

Klinkt allemaal heel leuk nouk!

Sjon

nice!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!