Nieuwe reis, nieuw land, nieuw project!

Tripjes :)

31 maart 2015

Volgens mijn reismee profiel is er al 28% van mijn tijd hier voorbij, wow! Terwijl er op dit moment storm heerst in Nederland, is het hier al 4 dagen achtereen boven de 20 graden en strak blauw. Het leven is werkelijk heel zwaar hier ;).

Met m’n onderzoek gaat het erg goed. Ik heb al meerdere operaties uitgevoerd en het gaat steeds beter! Een dingetje is wel dat we bijna geen dieren meer hebben dus het kan zomaar eens zijn dat we naar Regensburg en Groningen (als dat zo is, horen jullie het meteen!) moeten rijden om meer ratten op te halen. Verder heb ik al een aantal interessante lezingen van grote onderzoekers bijgewoond die langkwamen in Parma, eentje ging over autistische muizen, ja die bestaan echt! Vorige week ben ik ook naar het neurobiologielab geweest om bij de apen te kijken. Ik wist al dat ik soms moeite had met dierexperimenten en dit zou ik dus ook echt nooit kunnen. Ze gebruiken makaken waar ze via een electrode in het brein op zoek gaan naar specifieke neuronen. Het aapje zit bijna de hele dag vast en als al het gepriegel aan z’n hoofd klaar is, moet hij een test doen waarbij het apparaat gaat piepen als die neuronen geactiveerd worden. Het was interessant om een keer te zien, maar dit gaat mij toch echt te ver om zelf te doen.

Wat me wel zeer goed bevalt hier is dat er regelmatig een reden is voor een feestje bij de lunch. Het afstuderen van een aantal master-studenten, Luca die zijn PhD heeft afgerond, st Patricks day (wat ze hier eigenlijk niet eens vieren) en verjaardagen. Deze lunches bestaan uit pizza, zoutjes, taart en wijn of prosecco. Niet verkeerd toch? Het is volledig geaccepteerd om tijdens de lunch een aantal glazen wijn te drinken en vervolgens vrolijk verder te gaan met je werk. Deze lunches duren ook makkelijk twee uur dus zoveel werk blijft er daarna niet eens meer over.

Sporten gaat ook eindelijk lekker. Ik ben 3x per week op de baan te vinden met kracht dan wel sprinttraining. Meestal moet ik zelf trainen omdat ze hier vaak ’s middags al trainen en dan ben ik nog aan het werk. Vorige week toen het pleurisweer was (ja dat komt ook voor), had ik trainingsmaatjes en daar was ik toch heel blij aangezien ik niet wist dat we hier na half 7 de indoorbaan gewoon mogen gebruiken. Gelukkig dus niet in de regen moeten trainen, hoewel ik op dat punt al zo doorweekt was van het fietsen dat het niet heel veel meer uitmaakte. Toen ik na die training naar huis fietste langs een tak van de rivier stond het water zeker 2 meter hoger dan normaal. Waar eerder t verhaal van m’n trainingsgenootje dat de indoorbaan volledig was ondergelopen nog ver weg leek, kwam t nu toch erg dichtbij.. Als t nog lang zo zou blijven regenen zou t zo weer gebeuren, maar gelukkig gingen na een aantal dagen constante regen de wolken toch weg en kwam t zonnetje tevoorschijn! T moet dus niet teveel regenen hier want dan kan t nog weleens zijn dat de baan onderloopt en m’n training letterlijk in het water valt!

Mijn italiaans gaat nog steeds hard vooruit, zelfs de italianen hier merken op hoe goed het al is. Om eerlijk te zijn ben ik het daar niet helemaal mee eens, maar het is toch fijn om te horen :). We hebben er met een aantal mensen een traditie van gemaakt om na de italiaans les de stad in te duiken voor ‘aperitivo’. Hierbij bestel je een cocktail voor een euro of 6 waarna je onbeperkt van het lopend buffet mag eten. Denk hierbij aan pizza, salades en broodjes, heeerlijk en zeker een aanrader! Verder ben ik met deze mensen een aantal keer op stap geweest wat ook erg gezellig was.

Afgelopen zondag ben ik naar Bologna geweest aangezien het weer super was en ik wel even genoeg had van Parma. Nu ben ik een aantal jaren terug al een keer in Bologna geweest en was ik toen niet zo onder de indruk. Deze keer was het helaas niet anders.. Na een bezoekje aan de Duomo hebben we een van de twee torens beklommen (90m hoog via houten trappen) waar het uitzicht wel werkelijk prachtig was. De tweede toren is trouwens nog schever dan de toren van Pisa, een wonder dat dat ding nog overeind staat. Na een ‘panino’ en een zeer goede ‘gelato’ vonden we het wel weer genoeg en hebben we de trein terug naar Parma genomen.

Aankomend weekend ga ik zoals eerder gezegd naar Lucca en Rhiannon in Cremona. Als het weer goed is (wat nu volgens de voorspellingen nogal tegenvalt), gaan we naar het Gardameer en een dagje naar Verona. Ik kijk er nu al naar uit! Verder zijn er concrete plannen om het eerste weekend van Juni met Noelia (een spaanse vriendin) naar Firenze te gaan aangezien zij de stad ook heel graag wil zien en ik er toch geen genoeg van kan krijgen! Ook hoop ik eind mei een weekend met 3 vrienden die ik uit Zweden ken, af te kunnen spreken aangezien ze nu allemaal relatief dichtbij wonen. Daarnaast staat er een weekend Napels in de planning eind april met Erasmus. 3 dagen in de stad en een tripje naar Pompeii en de Vesuvius! Genoeg dingen te doen komende maanden dus!

Bacio!

Reacties

Reacties

Mamamama

Eehhh... Eind mei??? Ik begrijp dat wij onszelf dan mogen vermaken? ????

Jacky

Maak ons maar jaloers! Hier is dan weliswaar van het weekend de zomertijd in gegaan, maar die zomer is nergens te bekennen! Vandaag dikke storm, waardoor ook alles weer compleet plat lag en er dikke chaos was o.a. op het spoor (Altijd fijn als je van Hengelo naar Zwolle terug moet...) Geniet er dus nog maar lekker van!! Maar zo te lezen doe je dat wel ^^.

Kusjessssss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!